Vraag & Antwoord

Heeft u vragen? Vindt hier uw antwoord op de meest gestelde vragen aan het verhuurteam van De Generaal.


Onderhoud van het binnenklimaat

De woningen van De Generaal zijn goed geïsoleerd en zijn voorzien van een warmte- en koud systeem. Via de vloerverwarming kan zowel warmte als koude geleverd worden. Ook is er een ventilatiesysteem aangebracht met warmte terugwinning.

Als bewoner gaat u een contract aan met het bedrijf Klimaatgarant voor de service voor deze systemen die aangesloten zijn op het elektriciteitsnet van uw woning. Klimaatgarant verzorgd periodiek ook voor vervangende filters van het ventilatiesysteem.

Waarom moet ik een account aanmaken op vesteda.com?

Op de projectenwebsite vindt u aanvullende informatie over het project, echter kunt u zich niet meer inschrijven via de projectenwebsite. Alleen inschrijvingen via de algemene website zullen worden behandeld. Dit kan via deze link.

Hoe schrijf ik me uit?

Als u niet meer geïnteresseerd in De Generaal bent, kunt u zich uitschrijven. Dit doet u door in te loggen, klikken op menu-item “privacy” en op de rode button “Account beëindigen”.

Vanaf nu kunt u alleen in aanmerking komen voor een woning via onze algemene website vesteda.com. Daar kunt u een account aanmaken en u aanmelden voor de woningen van de woningen in De Generaal, Rijswijk. U maakt alleen kans als uw inschrijving compleet maakt met onderbouwende stukken waaruit de inkomensnorm blijkt.

Uw nieuwe inschrijving bevindt zich in een beveiligde omgeving waarin wij u stap voor stap leiden naar uw nieuwe huurwoning!

Wat gebeurt er met mijn gegevens in Mijn De Generaal?
Heeft u al een account in Mijn De Generaal en heeft u deze zelfs aangevuld en digitaal ondertekend? Dan heeft u nog toegang tot deze account tot dinsdag, 31 augustus 2021. Op woensdag, 1 september 2021 worden uw gegevens verwijderd voor uw privacy.

 

Ik ben aan het inschrijven, maar ik heb nog niet alle stukken bij de hand, wat nu?

Mist u nog stukken? Maakt u dan uw inschrijving af voor zover mogelijk via vesteda.com. Log uit en log opnieuw weer in als u een nieuw document wilt uploaden ter beoordeling.

Tip: als u in loondienst bent, vraag z.s.m. uw werkgeversverklaring aan bij uw leidinggevende of personeelszaken. Dit kost (vaak) het meeste tijd!

Ik kom niet in mijn account, wat nu?

  1. Check of u niet met een oude internetbrowser werkt. Vooral oude versies Microsoft Explorer geeft vaak problemen.
  2. Zorg dat u inlogt met het e-mailadres waarmee u zich wellicht al hebt ingeschreven bij vesteda.com of wat door u partner is gebruikt voor inschrijving.
  3. Als uw wachtwoord niet meer klopt klikt u onderaan het scherm op “wachtwoord vergeten”.

Vanaf 26 juli 2021 kunt u alleen in aanmerking komen voor een woning via onze algemene website vesteda.com. Daar kunt u een account aanmaken en u aanmelden voor de woningen van de woningen in De Generaal, Rijswijk. U maakt alleen kans als uw inschrijving compleet maakt met onderbouwende stukken waaruit de inkomensnorm blijkt.

Uw nieuwe inschrijving bevindt zich in een beveiligde omgeving waarin wij u stap voor stap leiden naar uw nieuwe huurwoning!

Wat gebeurt er met mijn gegevens in Mijn De Generaal?
Heeft u al een account in Mijn De Generaal en heeft u deze zelfs aangevuld en digitaal ondertekend? Dan heeft u nog toegang tot deze account tot dinsdag, 31 augustus 2021. Op woensdag, 1 september 2021 worden uw gegevens verwijderd voor uw privacy.

Wat zijn de toetsingsnormen om een appartement te kunnen huren?

Klik hier voor meer informatie over het huren bij Vesteda en welke stappen u moet doorlopen.

Hoe schrijf ik me in?

Vanaf nu kunt u alleen in aanmerking komen voor een woning via onze algemene website vesteda.com. Daar kunt u een account aanmaken en u aanmelden voor de woningen van de woningen in De Generaal, Rijswijk. U maakt alleen kans als uw inschrijving compleet maakt met onderbouwende stukken waaruit de inkomensnorm blijkt.

Uw nieuwe inschrijving bevindt zich in een beveiligde omgeving waarin wij u stap voor stap leiden naar uw nieuwe huurwoning!

Wat gebeurt er met mijn gegevens in Mijn De Generaal?
Heeft u al een account in Mijn De Generaal en heeft u deze zelfs aangevuld en digitaal ondertekend? Dan heeft u nog toegang tot deze account tot dinsdag, 31 augustus 2021. Op woensdag, 1 september 2021 worden uw gegevens verwijderd voor uw privacy.

Moet ik alle documenten hebben geüpload, voordat jullie het in behandeling nemen?

Ja, we behandelen als eerste de aanvragen via vesteda.com waarvan alle vereiste documenten compleet geüpload zijn.

Let op: het heeft geen zin om blanco documenten, dubbele documenten of niet passende documenten te uploaden om uw dossier af te ronden. Dan kunnen we uw aanvraag niet in behandeling nemen en komt u weer “onder op de stapel”.

Kan ik een optie nemen?

Via vesteda.com kunt u het actuele woningaanbod van De Generaal bekijken en u zo inschrijven voor de meest wenselijke woningen.

Hoe lang duurt het om te horen of ik een optie kan krijgen?

We proberen om binnen twee weken na de voltooiing van uw inschrijving u te laten weten of we u een optie kunnen aanbieden of niet.

Tip: we raden het aan om eerst een uitnodiging op een bezichtiging af te wachten om de woning in het echt te zien!

Ik wil toch niet gaan huren in De Generaal, wat nu?

Indien u nog geen optie aangeboden hebt gekregen op een woning, kunt u u altijd uitschrijven.

Een aangeboden woning kunt u altijd weigeren en uitschrijven.

Heeft u een woning geaccepteerd dan is het raadzaam ruim voordat u een afspraak maakt voor de ingangsdatum van de huur zich af te melden.

Mijn maandelijks bruto inkomen is niet genoeg maar ik heb voldoende eigen vermogen om te huren. Hoe rond ik alsnog succesvol mijn inschrijving af?

U start uw online inschrijving via vesteda.com en vult de gevraagde gegevens in. Tevens is er ruimte om het bedrag van uw eigen vermogen in te vullen. Door dit te doen aangevuld met de door u ge-upload documenten die dat ondersteunen vergroot u de kans aanzienlijk om alsnog uw droomappartement te kunnen huren.

Ik ben in loondienst, wat zijn de inkomensvoorwaarden?

Vesteda rekent de volgende inkomsten tot uw maandinkomen:

  • bruto salaris exclusief vakantiegeld, bonussen of andere variabele toeslagen;
  • uw arbeidsduur moet voor minimaal 6 maanden gegarandeerd zijn, met een intentie tot continuering;
  • het bruto salaris moet gebaseerd zijn op de vaste uren die in uw arbeidsovereenkomst zijn vastgelegd;
  • de borg bedraagt minimaal 1 maand huur.

De gevraagde borg kan afwijken naar aanleiding van de aangeleverde documenten. De hoogte daarvan zal voordat u uw optie verzilverd aan u worden meegedeeld.

Ik ben met pensioen, wat zijn de inkomensvoorwaarden?

U mag 30% bij het beschikbare maandelijks inkomen, dus het netto inkomen, optellen om tot het bruto maandinkomen te komen. Met andere woorden: uw netto AOW en pensioen vermeerderd met 30% is uw minimale bruto inkomen.

Ik ben een zelfstandig ondernemer, wat zijn de inkomensvoorwaarden?

Dan mag u de netto jaarwinst van de afgelopen twee jaar, dus omzet min de kosten, vóór belasting, delen door 12 om tot het bruto maandinkomen te komen.

Voor ondernemers geldt standaard een waarborgsom van minimaal drie maanden kale huur. De gevraagde waarborgsom kan afwijken naar aanleiding van de aangeleverde documenten. We vertellen u voordat u een optie verzilverd de exacte hoogte van deze borgsom.

Ik ga met mijn eerste baan beginnen en heb niet 3 salarisstroken die ik kan aanleveren. Kan ik huren?

Ja, dat kan. We kijken naar uw huidige arbeidsovereenkomst. Die moet tenminste 6 maanden zijn. Wel vragen we u een intentieverklaring aan te leveren. Hierin verklaart uw werkgever dat hij de intentie heeft om u langer in dienst te houden.

Let op: de intentieverklaring is dus nodig naast de werkgeversverklaring, maar kan wel door dezelfde leidinggevende ondertekend zijn.

Ik kom net uit het buitenland en ga weer in Nederland wonen. Geldt ook de buitenlandse arbeidsovereenkomst?

Vesteda kijkt waar u de komende tijd, minimaal 6 maanden, gaat werken. Dus:

  • Gaat u voor een buitenlands bedrijf in Nederland werken? Dan geldt deze overeenkomst.
  • Stopt u met werken voor een buitenlands bedrijf en gaat u op zoek naar werk in Nederland? Dan kunt u helaas nog niet huren.

Ik ben student, kan ik huren in De Generaal?

Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomensnorm. Hierbij rekenen maximaal twee inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan. We accepteren geen garantstellingen door derden (bijvoorbeeld ouders).

Mag ik huren met garantstelling?

Nee, het is niet toegestaan om een woning te delen met iemand waarmee u geen aantoonbare duurzame huishouding voert.

Ik wil eerst zelf gaan huren en daarna samenwonen met mijn nieuwe partner, kan dat?

Leuk en gefeliciteerd. Natuurlijk is uw partner welkom en deze mag bij u intrekken. Uw eigen inkomen moet dan wel voldoen aan de eisen om in uw eentje een woning te huren.

Als u wilt dat uw partner later ook op het huurcontract vermeld moet worden dan vraagt u mede-huurderschap aan. Dit doet u door in te loggen in ‘Mijn Vesteda’ (inloggegevens ontvangt u als u gaat huren).

Wat is de minimale huurtermijn en opzegtermijn?

U huurt een appartement in De Generaal voor minimaal 1 jaar. Daarna loopt de huurovereenkomst door voor onbepaalde tijd. U heeft na 1 jaar een opzegtermijn van 1 volledig kalendermaand.

Wat zijn de contractkosten?

Iedere nieuwe huurder betaalt éénmalig € 113,74 inclusief 21% BTW aan administratie- en contractkosten voor het afsluiten van de huurovereenkomst.

Krijg ik de waarborgsom terug? En wanneer?

Ja, deze krijgt u terug wanneer u conform afspraak en zonder huurachterstand de woning oplevert aan Vesteda. Nadat u uw huur heeft opgezegd plannen wij een voor- en eindinspectie in. Dit geeft u de mogelijkheid om de woning conform afspraak aan Vesteda op te leveren.

Vraagt Vesteda een waarborgsom?

Ja, bij het sluiten van een huurcontract vraagt Vesteda minimaal 1 maand huur als waarborgsom voor huurders die in loondienst zijn.

Voor zelfstandig ondernemers bedraagt de waarborgsom minimaal 3 maanden. De gevraagde waarborgsom kan afwijken naar aanleiding van de aangeleverde documenten.

Hoe gaat het tekenen van het huurcontract plaatsvinden?

Vesteda maakt gebruik van digitaal ondertekenen via een gecertificeerd en beveiligd online portaal (Signhost). Zodra u een ingangsdatum hebt ingepland voor de huur, gaan wij het huurcontract opmaken. U ontvangt per e-mail een link naar het contract, dat u met uw muis (desktop of laptop) of met uw vinger (smartphone of tablet) kan ondertekenen. Daarna tekent Vesteda de overeenkomst. De definitieve versie kunt u naar wens opslaan, downloaden of printen.

Indien u met z’n tweeën gaat huren ontvang u beide een link om te ondertekenen.

Hoe betaal ik de huur tijdens de huurperiode?

Door ondertekening van uw huurovereenkomst met Vesteda, gaat u akkoord met de service dat Vesteda maandelijks de verschuldigde huurbedragen automatisch incasseert. Hier hoeft u zelf niet meer aan te denken.

Ik heb geen baan, maar verkrijg inkomsten uit beleggingen. Kan ik huren?

Vesteda accepteert vanwege accountancy regelingen geen beleggingen of huurinkomsten als direct inkomen.

Wanneer kan ik de woning bezichtigen?

Tijdens de open huizen die momenteel op uitnodiging zijn wegens COVID-19. U krijgt hier automatisch uitnodigingen voor als u ingeschreven staat.

Let op: de open huizen zijn alleen op uitnodiging en wanneer u bent ingeschreven via vesteda.com.

Per wanneer kan ik een appartement in De Generaal huren?

Per direct! Kijk op vesteda.com voor het meest actuele aanbod en schrijf u via deze weg gratis in!

Hoe worden de woningen in De Generaal opgeleverd?

De appartementen zijn voorzien van luxe Bruynzeel keuken met Atag inbouwapparatuur in rvs-uitvoering, complete badkamer met inloopdouche, en de muren zijn voorzien van behang. De vloeren van enkele appartementen zijn voorzien van een duurzame Egger AQUA+ laminaatvloer. Voor meer informatie over het opleverniveau gaat u naar de woning van uw keuze.

Kan ik het appartement ook gemeubileerd huren?

Nee, het appartement wordt niet gemeubileerd of gestoffeerd opgeleverd. Enkele appartementen beschikbaar al wel over een PVC-laminaatvloer welke door Vesteda is gelegd.

Is er een berging aanwezig?

Elk appartement heeft een berging in het appartement. Er zijn geen bergingen beschikbaar op de begane grond. U stalt uw (elektrische) fietsen altijd veilig op uw twee eigen fietsenbeugels in de gemeenschappelijke fietsenberging.

Is er een lift aanwezig?

Ja, er zijn 3 liften aanwezig.

Hebben de huurappartementen in De Generaal een buitenruimte?

Ja, de huurappartementen hebben allemaal een ruim balkon of een loggia.

Ik heb meerdere banen. Van welke moet ik de gegevens verstrekken?

Upload die werkgeversverklaring, bewijs van inkomsten van het werk dat zorgt voor het grootste deel van uw inkomen.

Voldoet dit inkomen nog steeds niet aan onze inkomensvereisten? Upload dan in hetzelfde veld of onderaan het uploadscherm andere loonstroken.

Waar kan ik mijn auto kwijt?

Als huurder van Vesteda kunt u een voordelig parkeer abonnement voor In de Bogaard P5 afsluiten. Een bewoners abonnement voor deze locatie kost € 107.78 per maand, dit is inclusief BTW. Voor dit bedrag kunt u 7 dagen per week 24 uur per dag zorgeloos binnen de Q-park garage parkeren. Een andere optie is om het bedrag per jaar te voldoen. Het bedrag wordt dan € 1171.52 (inclusief BTW).

Ik kan mijn documenten niet uploaden. Wat nu?

  1. Inschrijven kan via vesteda.com
  2. Check of u niet met een oude internetbrowser werkt. Vooral oude versies Microsoft Explorer geeft vaak problemen.
  3. U kunt alleen -pdf, -jpg of png-bestanden uploaden.
  4. Werkt het nog steeds niet? Mail uw vraag naar degeneraal@vesteda.com.

Wat zijn de inkomensvoorwaarden als ik samen wil huren?

Als u met uw partner een aantoonbare duurzame huishouding vormt komt u in aanmerking om een appartement samen te huren. Bekijk hier de inkomensvoorwaarden.